Kompetencje cyfrowe kształtować możemy w różnym okresie, w połączeniu z innymi ważnymi dla dzieci tematami, pamiętając o dopasowaniu metod do wieku i możliwości rozwojowych naszych wychowanków. Kilkuletnie dziecko będzie w stanie zrozumieć w jaki sposób tworzymy pierwszy program, uwzględnić podane w zadaniu warunki i podejść zadaniowo do stawianego przed nim wyzwania. Musimy mu tylko na to pozwolić i wspierać jego naturalną chęć do eksperymentowania, poznawania świata i nauki.
Dzieci z natury są ciekawe świata, chcą doświadczać, próbować, poznawać otoczenie poprzez działanie. Odpowiedzią na wyżej wymienione potrzeby małego człowieka była innowacja pedagogiczna realizowana w grupie Żabki pt.: "Zakodowany świat Żabek".
Innowacja była równolegle realizowana z programem Uczymy Dzieci Programować oraz wprowadzała edukację w modelu STEAM (Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics). Idea STEAM to spójne połączenie wiedzy z różnych obszarów: nauki, technologii, inżynierii, sztuki oraz matematyki.
Głównym celem innowacji, podobnie jak całościowego oddziaływania dydaktyczno-wychowawczego przedszkola, było wspieranie wielostronnego, harmonijnego rozwoju dziecka.